Bestellen, betalen & retourneren
Op deze pagina vind je meer informatie over ons bestelproces.
- Orange4Pets
- Bestellen, betalen & retourneren
Bovenaan staan onze hoofdcategorieën. Als je op een hoofdcategorie klikt, zie je aan de linkerkant de subcategorieën met de producten die hierbij horen. Gebruik eventueel de filterfunctie om verder te selecteren. Als je iets specifieks zoekt, gebruik dan de zoekbalk midden bovenaan onze site.
- Plaats je producten in je digitale winkelmandje via de oranje knop “In winkelmand”.
- Ga verder met winkelen of ga naar “Winkelmand bekijken” om je bestelling te controleren.
- Bij het bestellen vul je je gegevens in en maak je eventueel een account aan. Als je de bestelling plaatst met je account gaat dit sneller. In je account kun je later alle gegevens over je bestelling en de status van je order terugvinden.
- Na het plaatsen van je bestelling ontvang je een email met de orderbevestiging. Hierin staan alle gegevens over je bestelling, zoals het adres waarnaar de bestelling verzonden moet worden, de producten die besteld zijn en de betaalwijze. Controleer deze gegevens goed.
- Zodra je bestelling is ingepakt en klaargezet voor verzending, ontvang je de verzendbevestiging met de track&trace link om je bestelling te volgen.
Onze diepvriesproducten worden verzonden in een thermo-box, die speciaal voor ons hiervoor is ontwikkeld om het vlees 2 tot 3 dagen diepgevroren te houden. Hoe beter de verzendbox gevuld is, des te beter blijft de gewenste koeling behouden. Onze bestelhoeveelheden van 2 of 3 dozen diepvriesvlees per thermo-box garanderen hierdoor een perfect functionerende koelketen.
Bezorging diepvriesbestelling
Je diepvriesbestelling wordt met een pakketvervoerder verzonden. Het is belangrijk dat er voor de bezorging iemand aanwezig is, die de bestelling zo snel mogelijk na ontvangst in de diepvries kan leggen.
Kan er niemand aanwezig zijn om de bestelling in ontvangst te nemen? Kies dan voor levering aan een PostNL-punt. Zorg dat de bestelling op de aangegeven bezorgdag wordt opgehaald bij het PostNL-punt.
Emballage thermo-box
Om het milieu te sparen hergebruiken wij onze thermo-boxen, waarin de diepvriesproducten verzonden worden. Per thermo-box worden kosten in rekening gebracht. Deze kosten worden bij het retour ontvangen van de thermo-box als tegoed in je digitale Wallet bijgeschreven en kan bij een volgende bestelling weer worden gebruikt als (deel)betaling.
Retourneren thermo-box
Als je gebruik maakt van ons retourlabel via een DHL-servicepunt, kan je de thermo-box kosteloos retourneren. Wordt ervoor gekozen om de lege thermo-box op een andere manier retour te sturen, dan zijn de kosten van het retourneren voor jezelf. Omdat ons retourproces nog in ontwikkeling is, kan het zijn dat je niet altijd op dezelfde manier een retourlabel ontvangt. Een retourlabel is 10 dagen geldig na het aanmaken en kan je op de onderstaande manieren ontvangen
1. Er zit een geprint retourlabel bij de bestelling bijgevoegd.
2. Een retourlabel kan worden aangemaakt via de link naar ons retourportaal die terug te vinden is in de verzendbevestigingsemail.
3. Je ontvangt een aparte email met het retourlabel in de bijlage bijgevoegd.
Mocht er iets niet goed gegaan zijn, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. Vermeld daarbij altijd het ordernummer. Je bestelling wijzigen kan alleen als je nog geen verzendbevestiging hebt gekregen.
Voor een veilige en snelle betaling lopen betalingen via de onderstaande betaalmethoden via onze betalingsprovider Mollie.
- Bankoverboeking
Je ontvangt een extra email met aanwijzingen om de betaling via overschrijving per bank of giro te voldoen. Het duurt meestal 1-3 werkdagen voordat wij van de betaalprovider bericht hebben over de betaling. Zodra deze bij ons binnenkomt, wordt je bestelling verder verwerkt. Kies een andere betaalmethode voor een snellere verzending. - iDEAL
Veilig betalen via internetbankieren via je eigen bank (Nederland). Je bestelling is direct betaald en kan verder verwerkt worden. - Bancontact
Veilig betalen via internetbankieren via je eigen bank (België). Je bestelling is direct betaald en kan verder verwerkt worden. - PayPal
Met PayPal kunt je snel en eenvoudig online betalen. Bij PayPal open je een digitale betaalrekening. Op het moment dat je online een betaling wilt voldoen, kun je met je e-mailadres inloggen in je PayPal-account en het bedrag overmaken.
Wanneer wij je bestelling hebben ontvangen, krijg je een e-mail ter bevestiging. Je kunt ook een e-mail ontvangen indien je betaling niet gelukt is. Deze e-mail bevat een link naar de pagina met betaalopties, zodat je de betaling alsnog kunt voldoen.
Om ons steentje bij te dragen aan het milieu hergebruiken wij verzenddozen en vulmateriaal die in goede staat zijn om je bestelling te verzenden. Verpakkingsmaterialen zijn zoveel mogelijk van gerecycled materiaal of van recyclebaar materiaal. Indien we kunststof gebruiken, zoals opvulmaterialen, is dit altijd hergebruikt. We ontvangen onze thermoverpakkingen waarin we diepvriesproducten versturen dan ook graag retour. Benieuwd hoe dit dit in zijn werk gaat? Lees hier meer over het retourneren van onze thermoverpakking.
Als je op werkdagen vóór 17:00 uur bestelt, dan wordt je pakket (mits de producten op voorraad zijn) de eerstvolgende werkdag verzonden. Bestellingen met diepvriesproducten verzenden we op specifieke dagen om de kwaliteit te waarborgen.
Wanneer je de bestelling graag op een bepaalde dag wil ontvangen, dan kan dit in het opmerkingenveld op de afrekenpagina worden vermeld. Wij zullen dan ons uiterste best doen om hier rekening mee te houden en je bestelling een werkdag voor de aangegeven bezorgdag versturen. Uiteraard kunnen er vertragingen zijn bij onze vervoerder waar wij helaas geen invloed op hebben.
Bevat je bestelling diepvriesproducten? Dan worden deze enkel van maandag t/m donderdag verzonden.
Ja, je kunt je bestelling afhalen op afspraak. Tijdens het afrekenen kun je aangeven dat je jouw bestelling wilt ophalen.
Ja, tijdens het bestellen kan je “Verzenden naar een ander adres” aanvinken. Hier kan een ander afleveradres worden ingevoerd.
Ja, geef tijdens je bestelling aan dat je je pakket wilt ophalen bij een PostNL-punt. Kies vervolgens het PostNL-punt bij jou in de buurt. Je pakket ligt dan op de bezorgdag vanaf ongeveer 15.00 uur voor je klaar en wordt hier 1 week bewaard. Bevat je bestelling diepvries, dan moet je deze op de aangegeven bezorgdag ophalen bij het PostNL-punt.
Zodra je bestelling is ingepakt en klaargezet voor verzending, ontvang je de verzendbevestiging met de track&trace link om je bestelling te volgen.
Als je pakket in het sorteercentrum van de vervoerder is aangekomen en verwerkt ontvang je, meestal in de avond voor de bezorgdag, nogmaals een track&trace email over de bezorging.
Je ontvangt een aparte email waarmee een retourlabel kan worden aangemaakt. Als je gebruik maakt van ons retourlabel via een DHL-servicepunt, kan je de thermo-box kosteloos retourneren. Wordt ervoor gekozen om de lege thermo-box op een andere manier retour te sturen, dan zijn de kosten van het retourneren voor jezelf.
Controleer na ontvangst altijd of je zending compleet is en je de juiste producten hebt ontvangen. Mocht er een product ontbreken of er is een verkeerd product geleverd, dan is dit heel erg vervelend en is er iets misgegaan. Wij verzoeken je om dit zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 2 dagen na levering aan onze klantenservice te melden, zodat wij ervoor kunnen zorgen dat je alsnog het juiste product ontvangt.
Wij doen er alles aan om je bestelling naar tevredenheid uit te voeren. Wil je een product of pakket toch retourneren? Dan mag je als consument gebruik maken van het herroepingsrecht. Je kan hier gebruik van maken als het product geen diepvriesproduct is, de verpakking van het product ongeopend is en je het product korter dan 14 dagen geleden hebt ontvangen. We vragen je eerst contact op te nemen met onze klantenservice voordat je de producten terugstuurt.
Retourvoorwaarden herroepingsrecht
Particuliere klanten (consumenten) hebben het recht een koopovereenkomst binnen 14 dagen te annuleren. Deze periode gaat in op de dag nadat het pakket door jou of namens jou in ontvangst is genomen.
Wil je een product of pakket retourneren en gebruik maken van het herroepingsrecht? Dan vragen wij je om contact op te nemen en ons door middel van een eenduidige verklaring (bijvoorbeeld per e-mail) over de annulering van de overeenkomst te informeren. Wij vragen je hierbij het ordernummer en de artikelnaam aan ons door te geven.
Na annulering ontvang je van ons per email ons retouradres en heb je nogmaals 14 dagen om het product of pakket aan ons retour te sturen. De kosten voor het retour sturen zijn voor jezelf. Zorg er altijd voor dat jouw pakket is voorzien van een track&trace code en bewaar het verzendbewijs. Zonder het bewijs van verzending met een track&trace code worden zoekgeraakte retouren niet terugbetaald. Het versturen van je retour via brievenbuspost, waarbij je geen track&trace code krijgt is op eigen risico.
Aanvullende voorwaarden voor het retourneren van bundels
Een bundel bestaat uit meerdere producten die gezamenlijk worden aangeboden tegen een gereduceerde prijs. Bij het retourneren van producten die als onderdeel van een bundel zijn gekocht, vervalt de bundelprijs en wordt van de gehouden producten de normale prijs in rekening gebracht. Dit betekent dat deze meerprijs in mindering wordt gebracht op het bedrag van het geretourneerde product.
Uitzonderingen van het herroepingsrecht
Het herroepingsrecht om te retourneren vervalt bij diepvriesproducten van Orange4Pets. Door jou (verkeerd) bestelde diepvriesproducten kunnen wij in verband met de voedselveiligheid nooit retour nemen. Het is belangrijk dat de diepvriesproducten zo snel mogelijk na ontvangst in de diepvries worden gelegd. Zorg ervoor dat er altijd iemand aanwezig is die de bestelling in ontvangst kan nemen of kies voor levering aan een PostNL-punt.
Gevolg van herroeping:
Je ontvangt binnen uiterlijk 14 dagen na de retourmelding het aankoopbedrag en de eventuele verzendkosten terug op je bankrekening, mits het pakket ook bij ons binnen is gekomen. De kosten van het retour zenden komen voor je eigen rekening.
Let op: Als het product of de verpakking geopend of beschadigd is, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Er wordt gewerkt met natuurlijke ingrediënten en grondstoffen. Hierdoor zijn eventuele kleur-, geur- of structuurverschillen per verpakking mogelijk, maar deze zijn natuurlijk. Twijfel je? Neem dan contact met ons op via email of WhatsApp om dit aan ons kenbaar te maken. Samen wordt er dan bekeken of het product naar ons geretourneerd moet worden of dat er volstaan kan worden met het sturen van enkele foto’s.
Bedrijfsgegevens
Orange4Pets
Sepulchrestraat 163
6024 AL Budel-Dorplein
Openingstijden
Bezoek is alleen mogelijk op afspraak.
Algemeen
KvK nummer: 89324609
BTW nummer: NL864947896B01
Contact
Bestellen & betalen
Verzending & bezorging
Retourneren
Bedrijfsgegevens
Orange4Pets
Sepulchrestraat 163
6024 AL Budel-Dorplein
Openingstijden
Bezoek is alleen mogelijk op afspraak.
Algemeen
KvK nummer: 89324609
BTW nummer: NL864947896B01
Bovenaan staan onze hoofdcategorieën. Als je op een hoofdcategorie klikt, zie je aan de linkerkant de subcategorieën met de producten die hierbij horen. Gebruik eventueel de filterfunctie om verder te selecteren. Als je iets specifieks zoekt, gebruik dan de zoekbalk midden bovenaan onze site.
- Plaats je producten in je digitale winkelmandje via de oranje knop “In winkelmand”.
- Ga verder met winkelen of ga naar “Winkelmand bekijken” om je bestelling te controleren.
- Bij het bestellen vul je je gegevens in en maak je eventueel een account aan. Als je de bestelling plaatst met je account gaat dit sneller. In je account kun je later alle gegevens over je bestelling en de status van je order terugvinden.
- Na het plaatsen van je bestelling ontvang je een email met de orderbevestiging. Hierin staan alle gegevens over je bestelling, zoals het adres waarnaar de bestelling verzonden moet worden, de producten die besteld zijn en de betaalwijze. Controleer deze gegevens goed.
- Zodra je bestelling is ingepakt en klaargezet voor verzending, ontvang je de verzendbevestiging met de track&trace link om je bestelling te volgen.
Onze diepvriesproducten worden verzonden in een thermo-box, die speciaal voor ons hiervoor is ontwikkeld om het vlees 2 tot 3 dagen diepgevroren te houden. Hoe beter de verzendbox gevuld is, des te beter blijft de gewenste koeling behouden. Onze bestelhoeveelheden van 2 of 3 dozen diepvriesvlees per thermo-box garanderen hierdoor een perfect functionerende koelketen.
Bezorging diepvriesbestelling
Je diepvriesbestelling wordt met een pakketvervoerder verzonden. Het is belangrijk dat er voor de bezorging iemand aanwezig is, die de bestelling zo snel mogelijk na ontvangst in de diepvries kan leggen.
Kan er niemand aanwezig zijn om de bestelling in ontvangst te nemen? Kies dan voor levering aan een PostNL-punt. Zorg dat de bestelling op de aangegeven bezorgdag wordt opgehaald bij het PostNL-punt.
Emballage thermo-box
Om het milieu te sparen hergebruiken wij onze thermo-boxen, waarin de diepvriesproducten verzonden worden. Per thermo-box worden kosten in rekening gebracht. Deze kosten worden bij het retour ontvangen van de thermo-box als tegoed in je digitale Wallet bijgeschreven en kan bij een volgende bestelling weer worden gebruikt als (deel)betaling.
Retourneren thermo-box
Als je gebruik maakt van ons retourlabel via een DHL-servicepunt, kan je de thermo-box kosteloos retourneren. Wordt ervoor gekozen om de lege thermo-box op een andere manier retour te sturen, dan zijn de kosten van het retourneren voor jezelf. Omdat ons retourproces nog in ontwikkeling is, kan het zijn dat je niet altijd op dezelfde manier een retourlabel ontvangt. Een retourlabel is 10 dagen geldig na het aanmaken en kan je op de onderstaande manieren ontvangen
1. Er zit een geprint retourlabel bij de bestelling bijgevoegd.
2. Een retourlabel kan worden aangemaakt via de link naar ons retourportaal die terug te vinden is in de verzendbevestigingsemail.
3. Je ontvangt een aparte email met het retourlabel in de bijlage bijgevoegd.
Mocht er iets niet goed gegaan zijn, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. Vermeld daarbij altijd het ordernummer. Je bestelling wijzigen kan alleen als je nog geen verzendbevestiging hebt gekregen.
Voor een veilige en snelle betaling lopen betalingen via de onderstaande betaalmethoden via onze betalingsprovider Mollie.
- Bankoverboeking
Je ontvangt een extra email met aanwijzingen om de betaling via overschrijving per bank of giro te voldoen. Het duurt meestal 1-3 werkdagen voordat wij van de betaalprovider bericht hebben over de betaling. Zodra deze bij ons binnenkomt, wordt je bestelling verder verwerkt. Kies een andere betaalmethode voor een snellere verzending. - iDEAL
Veilig betalen via internetbankieren via je eigen bank (Nederland). Je bestelling is direct betaald en kan verder verwerkt worden. - Bancontact
Veilig betalen via internetbankieren via je eigen bank (België). Je bestelling is direct betaald en kan verder verwerkt worden. - PayPal
Met PayPal kunt je snel en eenvoudig online betalen. Bij PayPal open je een digitale betaalrekening. Op het moment dat je online een betaling wilt voldoen, kun je met je e-mailadres inloggen in je PayPal-account en het bedrag overmaken.
Wanneer wij je bestelling hebben ontvangen, krijg je een e-mail ter bevestiging. Je kunt ook een e-mail ontvangen indien je betaling niet gelukt is. Deze e-mail bevat een link naar de pagina met betaalopties, zodat je de betaling alsnog kunt voldoen.
Om ons steentje bij te dragen aan het milieu hergebruiken wij verzenddozen en vulmateriaal die in goede staat zijn om je bestelling te verzenden. Verpakkingsmaterialen zijn zoveel mogelijk van gerecycled materiaal of van recyclebaar materiaal. Indien we kunststof gebruiken, zoals opvulmaterialen, is dit altijd hergebruikt. We ontvangen onze thermoverpakkingen waarin we diepvriesproducten versturen dan ook graag retour. Benieuwd hoe dit dit in zijn werk gaat? Lees hier meer over het retourneren van onze thermoverpakking.
Als je op werkdagen vóór 17:00 uur bestelt, dan wordt je pakket (mits de producten op voorraad zijn) de eerstvolgende werkdag verzonden. Bestellingen met diepvriesproducten verzenden we op specifieke dagen om de kwaliteit te waarborgen.
Wanneer je de bestelling graag op een bepaalde dag wil ontvangen, dan kan dit in het opmerkingenveld op de afrekenpagina worden vermeld. Wij zullen dan ons uiterste best doen om hier rekening mee te houden en je bestelling een werkdag voor de aangegeven bezorgdag versturen. Uiteraard kunnen er vertragingen zijn bij onze vervoerder waar wij helaas geen invloed op hebben.
Bevat je bestelling diepvriesproducten? Dan worden deze enkel van maandag t/m donderdag verzonden.
Ja, je kunt je bestelling afhalen op afspraak. Tijdens het afrekenen kun je aangeven dat je jouw bestelling wilt ophalen.
Ja, tijdens het bestellen kan je “Verzenden naar een ander adres” aanvinken. Hier kan een ander afleveradres worden ingevoerd.
Ja, geef tijdens je bestelling aan dat je je pakket wilt ophalen bij een PostNL-punt. Kies vervolgens het PostNL-punt bij jou in de buurt. Je pakket ligt dan op de bezorgdag vanaf ongeveer 15.00 uur voor je klaar en wordt hier 1 week bewaard. Bevat je bestelling diepvries, dan moet je deze op de aangegeven bezorgdag ophalen bij het PostNL-punt.
Zodra je bestelling is ingepakt en klaargezet voor verzending, ontvang je de verzendbevestiging met de track&trace link om je bestelling te volgen.
Als je pakket in het sorteercentrum van de vervoerder is aangekomen en verwerkt ontvang je, meestal in de avond voor de bezorgdag, nogmaals een track&trace email over de bezorging.
Je ontvangt een aparte email waarmee een retourlabel kan worden aangemaakt. Als je gebruik maakt van ons retourlabel via een DHL-servicepunt, kan je de thermo-box kosteloos retourneren. Wordt ervoor gekozen om de lege thermo-box op een andere manier retour te sturen, dan zijn de kosten van het retourneren voor jezelf.
Controleer na ontvangst altijd of je zending compleet is en je de juiste producten hebt ontvangen. Mocht er een product ontbreken of er is een verkeerd product geleverd, dan is dit heel erg vervelend en is er iets misgegaan. Wij verzoeken je om dit zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 2 dagen na levering aan onze klantenservice te melden, zodat wij ervoor kunnen zorgen dat je alsnog het juiste product ontvangt.
Wij doen er alles aan om je bestelling naar tevredenheid uit te voeren. Wil je een product of pakket toch retourneren? Dan mag je als consument gebruik maken van het herroepingsrecht. Je kan hier gebruik van maken als het product geen diepvriesproduct is, de verpakking van het product ongeopend is en je het product korter dan 14 dagen geleden hebt ontvangen. We vragen je eerst contact op te nemen met onze klantenservice voordat je de producten terugstuurt.
Retourvoorwaarden herroepingsrecht
Particuliere klanten (consumenten) hebben het recht een koopovereenkomst binnen 14 dagen te annuleren. Deze periode gaat in op de dag nadat het pakket door jou of namens jou in ontvangst is genomen.
Wil je een product of pakket retourneren en gebruik maken van het herroepingsrecht? Dan vragen wij je om contact op te nemen en ons door middel van een eenduidige verklaring (bijvoorbeeld per e-mail) over de annulering van de overeenkomst te informeren. Wij vragen je hierbij het ordernummer en de artikelnaam aan ons door te geven.
Na annulering ontvang je van ons per email ons retouradres en heb je nogmaals 14 dagen om het product of pakket aan ons retour te sturen. De kosten voor het retour sturen zijn voor jezelf. Zorg er altijd voor dat jouw pakket is voorzien van een track&trace code en bewaar het verzendbewijs. Zonder het bewijs van verzending met een track&trace code worden zoekgeraakte retouren niet terugbetaald. Het versturen van je retour via brievenbuspost, waarbij je geen track&trace code krijgt is op eigen risico.
Aanvullende voorwaarden voor het retourneren van bundels
Een bundel bestaat uit meerdere producten die gezamenlijk worden aangeboden tegen een gereduceerde prijs. Bij het retourneren van producten die als onderdeel van een bundel zijn gekocht, vervalt de bundelprijs en wordt van de gehouden producten de normale prijs in rekening gebracht. Dit betekent dat deze meerprijs in mindering wordt gebracht op het bedrag van het geretourneerde product.
Uitzonderingen van het herroepingsrecht
Het herroepingsrecht om te retourneren vervalt bij diepvriesproducten van Orange4Pets. Door jou (verkeerd) bestelde diepvriesproducten kunnen wij in verband met de voedselveiligheid nooit retour nemen. Het is belangrijk dat de diepvriesproducten zo snel mogelijk na ontvangst in de diepvries worden gelegd. Zorg ervoor dat er altijd iemand aanwezig is die de bestelling in ontvangst kan nemen of kies voor levering aan een PostNL-punt.
Gevolg van herroeping:
Je ontvangt binnen uiterlijk 14 dagen na de retourmelding het aankoopbedrag en de eventuele verzendkosten terug op je bankrekening, mits het pakket ook bij ons binnen is gekomen. De kosten van het retour zenden komen voor je eigen rekening.
Let op: Als het product of de verpakking geopend of beschadigd is, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Er wordt gewerkt met natuurlijke ingrediënten en grondstoffen. Hierdoor zijn eventuele kleur-, geur- of structuurverschillen per verpakking mogelijk, maar deze zijn natuurlijk. Twijfel je? Neem dan contact met ons op via email of WhatsApp om dit aan ons kenbaar te maken. Samen wordt er dan bekeken of het product naar ons geretourneerd moet worden of dat er volstaan kan worden met het sturen van enkele foto’s.